Selasa, 29 Julai 2008

7). HASIL DI TANJUNG PIA (25.07.2005)




















































hasil semua

Tanjung Pia: Tujuan aku balik kampung kali ini adalah ingin makan buah-buahan dan memancing, Trip ni dah lama aku rancangkan dengan abang Ipar dan bapak Mentua aku,kali ni aku pergi dgn abg Ipar (LIAS) Bapak Mentua (Sumairi) abg aku sendiri (leman) dan aku (Zemie), (Azhan hari seterusnya
Kami bertolak dalam linkungan jam 6.30 ptg Naik bot siapa lagi kalau bukan wak jor Tekong abg Ipar aku tu, kami mula sampai Labuh Harun, sampai lebih kuarng
dalam jam 7.15 malam disana, dalam jam 7.35 abg ipar aku naik kan Unga pertama dia dalam 3 kg, geramnya aku tengok dia narik lepas tu dia lagi sekali tarik naik unga juga, size lebih kurang sama, tak lama lepas tu baru lah giliran aku naik dalam 2 kg lepas tu naik lagi sekor size juga sama,tiba2 ikan mula senyak, bapak mentua aku asyik bising jer pasal ikan tak makan dia punya, dalam lebih kurang satu jam lepas tu asyik abg lias jer naik kan ikan, benggang aku semua nengok dia tu, Tiba2 baru lah Joran bapak mentua aku tu meliuk sampai ke gigi air, apa lagi org tua tu layang aku tengok memang best gila bagai nak patah joran dia, kami semua tunggu apa yg bakal muncul tetapi tekong dah agak dah yg bakal naik adalah Pari, tiba memang betul pari Rimau berat 16.5 kg, naik jer aku tengok muka bapak mentua aku ceria sambil sempuk nafas di kerjakan sipari tadi , tulah kata abg ipar aku bapak bising sangat ikan tak makan dia punya akn sempuk tu kita semua ketawakan dia , lepas tu aku naik sekor alu2 dalam linkungan 4.5 kg, dan bapak mentua aku naik lagi sekor pari rimau hampir 5 kg alu2 lagi sekor hasil semua kecik besar malam tu kita org dapat 27 ekor tak termasuk tekong wak jor dapat unga ngan alu2,leman dapat pari rimau 1 ekor, malam tu dikirakan Trip kita org memang berjaya lebih2 lagi abg ipar aku tu sebab dia orang paling banyak dapat naik kan ikan cayalah beb, cerita ni ,aku sertakan sekali dengan gambar 2,3 keping untuk di jadikan bukti, hasil di Tanjung Pia... Kami bersyukur pada Allah kerna di berikan Rezeki dan selamat pergi dan balik...... sekian cerita aku yg tak seberapa ni.....

2 ulasan:

zalyque berkata...

Jgn lupa arrange semula trip ke tjg piai yg tak jadi hari tu.. hampeh tul nazri...

zemie berkata...

beres, tapi kau asyik sibut jer, apahal, kau dah kau bagitahu aku yer...